המונח הזה שכולנו מכירים מתייחס לאוסף של כלים ומיומנויות המסייעות לתלמיד להיות לומד עצמאי ויעיל יותר. עבור תלמידים רבים אותן אסטרטגיות קיימות במאגר הכלים שלהם באופן טבעי, הם מפעילים את האינטואיציה שלהם ללא צורך בעזרת מבוגר.
תלמידים עם לקויות למידה זקוקים ל"יד המכוונת", זאת שתדריך ותראה להם איך להתמודד עם משימות לימודיות שונות.
אלו אסטרטגיות הלמידה עליהן אני עובדת במהלך השיעורים שלי, כמובן בהתאם לקצב של הילד ולגיל. מאגר זה רלבנטי לתלמידי יסודי וחטיבה, בכל גיל תכני הלימוד שונים :
הבנת הנקרא-
אסטרטגיות להבעה בכתב-
אסטרטגיות ארגון-
חשוב לי לציין כי העבודה נעשית ,לעיתים קרובות, עם החומר אותו לומד התלמיד בכיתה על מנת שהלמידה תהייה רלבנטית עבורו והוא יוכל ליישם באופן מיידי את הכלים הניתנים לו.
חגית דויטש
02.07.2017