איך תפרסם את שרותי הטיפול שלך
דרך יעוץ באינטרנט?
בוודאי שמת לב שעד עכשיו עסקנו בעיקר באפיונים של הפרעות הקשב ובעצות לעזרה עצמית. עכשיו הגיע תורם של המטפלים אשר בינינו לקבל הדרכה על אופן השווק העצמי שלהם באינטרנט, כדי שיוכלו להגיע לקהל ה-ADHDי ביעילות ולהעניק לו את שרותיהם.
השיטות המקובלות לפרסום באינטרנט:
א. בתשלום: דרך באנרים, קידום במנועי חיפוש ובאינדקסים.
ב. בחינם: דרך דואר אלקטרוני, מסרים מידיים, מסרים אישיים, מודעות וייעוץ בפורומים.
את נושא השווק בתשלום אשאיר למומחי השווק באינטרנט, ואתמקד בחשיפה חינמית דרך תקשורת נכונה באינטרנט.
מתוך נסיון של שנים רבות בניהול פורום גדול ותוסס באינטרנט, אשר מצטיין בייעוץ מומחים נרחב, אני שמחה לשתף אותך בידע ובתובנות אשר רכשתי. החשיפה בפורומים היא מרתקת ומורכבת, והבנת עקרונותיה היא דרך מצוינת ללימוד כללי התקשורת שיעזרו לך, כמומחה בתחומך, לסייע לאנשים הזקוקים לידע שלך וגם יבסס אותך כאוטוריטה בתחומך.
אדריך אותך איך להתכונן ואיך לבצע ייעוץ בפורום וירטואלי, כדי לחשוף את עצמך לקהל היעד.
הכנות ליעוץ באינטרנט:
א. חיפוש פורומים וקבוצות מתאימים:
חפש במנועי החיפוש פורומים וקבוצות אשר דנים בנושאי הטיפול שלך. אל תיכנס לקבוצות בנושאים אחרים, כדי לא להצטייר כמטרידן וכדי לא לפגוע בשמך הטוב!
כדאי להשתמש במילות חיפוש חיוניות לנושא הטיפול שלך. למשל, אם אתה מומחה ללקויות למידה, תכתוב שם: לקוי, ליקוי, למידה, לימוד, קשב, ועוד. מומלץ להשתמש במושגים השונים בצורתם הבסיסית ביותר, כדי שיוכלו להיות חלק ממילה גדולה יותר. לדוגמה, השמוש במילה "לקוי" מאפשר תוצאת חיפוש גם של המילים "לקוי למידה, לקויות, לקויי, אולם השמוש במילה "לקויות" לא יאפשר תוצאות אלו במיידי.
ב. שם משתמש:
בחר בשם משתמש שייצג אותך. בניגוד לגולשים האנונימיים, אתה מעוניין לפרסם את עצמך, ולכן כדאי לבחור בשמך האמיתי ללא גינונים מיותרים.
ג. כרטיס משתמש:
צור לעצמך כרטיס משתמש או פרופיל.
בכרטיס תכתוב בקיצור את תארייך, הסמכותיך, הכשרותיך ועיסוקיך הרלבנטיים. זכור שהפרופיל אמור לשווק אותך כמומחה בנושא מסוים ולא כגולש-חבר, ולכן כדאי להתמקד בפרטים הרלבנטיים. אל תשכח לכלול קישורים לאתרים שאתה פעיל להם.
ד. חתימה:
עצב לעצמך חתימה שיווקית קצרה עם השם, ההתמחות, קישור לאתרך וטלפון להתקשרות אליך, אשר תופיע בכל הודעה שלך. בפורומים המאפשרים כרטיס משתמש, ניתן לעצב את החתימה דרך הכרטיס, ואזי היא תופיע אוטומטית בסיום כל הודעה שלך.
לדוגמה:
זיוה דינה - מנכ'ל קשב ADHD
ייעוץ וייזום בתחום הפרעות קשב ורכוז
adhdindex.co.il
מתוך נסיוני, ייעוץ מומחה המכוון ספציפית לשואל עולה לאין ערוך על הפנייה לחומר קריאה. לכן, עליך להציג גישה אישית, אכפתית ומקצועית לשואל השאלה, כדי לעורר את אמונו ועניינו.
אופן היעוץ:
א. כותרת מזהה:
כדי להבטיח שיבינו לאיזו הודעה מקורית מכוונת תגובתך, הצג בכותרת את נושא ההודעה המקורית או מילים ממנה, או את שם כותב ההודעה. אל תעתיק את כותרתו כלשונה, כי לא להיראות "רובוטי" ובלתי אישי.
ב. מיקוד:
השאלה מבולבלת וארוכה? נסה למקד אותה לנקודות חשובות במספר משפטים קצרים.
ג. קיצור:
הפורום הוא מועדון דיונים ולא אולם הרצאות.
ד. חלוקה לפסקאות לפי נושאים:
חלוקה לפסקאות תאפשר לגולשים סקירה מהירה של תשובתך ותגרה אותם לקרוא אותה, להבדיל ממצג של מלל רב וצפוף.
ה. תן הכוונה ולא פתרון:
בעצם, אינך יודע מיהו השואל, ומה מידת האובייקטיביות בתאור המציאות שלו. לכן, אל תיתן פתרון אלא הכוונה. הצע לשואל כיצד לצפות בבעייה שלו באמצעות שאלות מנחות, והדגש בפניו לאילו נתונים חשוב לשים לב ומאילו ניתן להתעלם.
ו. אל תפרסם את עצמך:
הפורום הוא מועדון דיונים ולא לוח מודעות. בפורום הנך מעמיד את מומחיותך לרשות הציבור הרחב כמסורת האינטרנט. הגולשים שירצו לפנות אליך, יוכלו להגיע דרך כרטיסך האישי או במסרים אישיים.
ז. תן צידה לדרך:
למרות הזהירות בתשובותיך והשאלות המנחות, דאג שהשואל יצא ממך בהרגשה שקיבל ממך מתנה להמשך התמודדותו, ורצוי עם הנעה לפעולה.
ח. תסיים בברכה:
סיים את תשובתך בברכה קצרה, ודאג שמתחתיה תבוא החתימה הקבועה אשר עיצבת.
אני אוהבת את הייעוץ המקצועי בפורומים, כי הוא מאפשר למומחה להציע "תפריט טעימות מגוון" של מומחיותו. להבדיל, כל פרסום אחר מציג רק את שמו (פרסום בתשלום) או רק תחום אחד של מומחיותו ( מאמר), או שירשור שיחה בו אי אפשר לדעת מי עונה למי (פייסבוק).
איחוליי למפגש פורה בינך לגולשי הפורום. זכור לכתוב תשובה ברורה שאיננה עלולה להתפרש באופן שגוי, כי אם כי תשובתך כוונה לשואל יחיד ומיוחד, בכל זאת, היא נחשפה לאלפי גולשי הפורום, למאות אלפי גולשי הפורטל, ולמליוני הגולשים במנועי החיפוש.
תודה על קריאת עלון קשב ADHD.
אני מזמינה אותך לחכות ביחד לעלון הבא.
זיוה דינה - קשבים
יעוץ להפרעת קשב
דיוורי טיפול, חינוך, אימון
לקהלי יעד מותאמים במיוחד
adhdindex.co.il
הרשם לעלון כדי לקבל עדכונים על הטיפול בהפרעת קשב ADHD:
הרשם ל"קשבים" כדי לקבל עדכונים לאנשי טיפול, חינוך ואימון:
20.02.2016