מאמר


אסטרטגיות למידה

המונח הזה שכולנו מכירים מתייחס לאוסף של כלים ומיומנויות המסייעות לתלמיד להיות לומד עצמאי ויעיל יותר. עבור תלמידים רבים אותן אסטרטגיות קיימות במאגר הכלים שלהם באופן טבעי, הם מפעילים את האינטואיציה שלהם  ללא צורך בעזרת מבוגר.

תלמידים עם לקויות למידה זקוקים ל"יד המכוונת", זאת שתדריך ותראה להם איך להתמודד עם משימות לימודיות שונות.

אלו אסטרטגיות הלמידה עליהן אני עובדת במהלך השיעורים שלי, כמובן בהתאם לקצב של הילד ולגיל.  מאגר זה רלבנטי לתלמידי יסודי וחטיבה, בכל גיל תכני הלימוד שונים :

 

הבנת הנקרא-

  • פעילויות טרום קריאה (העלאת השערות, קריאת "הרמזים" שהטקסט מספק לנו)
  • ארגון טקסט באמצעות חלוקה לפסקות, איתור מילות ומשפטי מפתח, "פיצוח" מילים קשות, קישור ידע חדש לידע קודם ,איתור רעיון מרכזי.
  • ניתוח הטקסט תוך שאילת שאלות, תמצות וסיכום, ארגון מידע באמצעים שונים לשם שינון וזכירה .

 

אסטרטגיות להבעה בכתב-

  • פיתוח ההבעה בכתב .
  • העשרת אוצר המילים.
  • כתיבה למטרות שונות.
  • שגיאות כתיב

 

אסטרטגיות ארגון-  

  • ניהול זמן ( שיעורי בית והתנהלות שוטפת בבית הספר ובבית )
  • התארגנות לקראת מבחן

 

חשוב לי לציין כי העבודה נעשית ,לעיתים קרובות, עם  החומר אותו לומד התלמיד בכיתה על מנת שהלמידה תהייה רלבנטית עבורו והוא יוכל ליישם באופן מיידי את הכלים הניתנים לו.

 

חגית דויטש

 




02.07.2017