איך ליצור לאתר כותרת וטקסט
שמנועי החיפוש יאהבו?
ימימה ביסמוט
המאמר הנוכחי יגלה את הסודות שכל קופירייטר אוהב לשמור לעצמו: איך ליצור כותרת וטקסט מכווני גוגל לאתר שלכם?
הוא ייעזר בנחמן קלמנוביץ', הבעלים של אתר 'אל-יבלת' המציע תרופה נגד יבלות. נחמן כבר בדק ומצא שבטויי המפתח הרלוונטיים והתחרותיים ביותר בתחום היבלות הם: "יבלת", "יבלות" ו"הסרת יבלות".
כותרת לאתר
ניגש לכתיבת הכותרת, כשמטרתנו להשתמש בביטוי המפתח הראשי, וליצור כותרת מושכת. במקרה זה, נשתמש במילת המפתח "יבלות" כמילת חיפוש ראשית ובמילה "הסרת יבלות" כביטוי משני.
הנה, אם כן, הכותרת: "ברוכים הבאים לאתר בו תמצאו את התרופה המוצלחת ביותר ליבלות!"
אהההמ... מצטערים אבל זה לא זה.
מדוע? הו, המון סיבות. הנה כמה מהן:
א. כי ביטוי המפתח "יבלות" מופיע רק פעם אחת.
ב. כי הוא מופיע דווקא בסוף הכותרת, במקום להופיע בתחילתה.
ג. כי ישנה אות תחילית -'ל', שמנוע החיפוש מתקשה לפעמים להפריד בינה למילת החיפוש עצמה וקורא אותן כמילה אחת חדשה- 'ליבלות'.
ד. כי הכותרת מסורבלת ומשתמשת בהמון מילים לא רלוונטיות ("ברוכים הבאים לאתר בו תמצאו את התרופה המוצלחת ביותר ...") ובאופן זה "מבזבזת" את כוחה.
ה. כי היא... משעממת zzz
אז איך בכל זאת צריכה להיראות הכותרת?
למשל כך: יבלות - הסרת יבלות בקלות ובמהירות! או אולי כך: יבלות תוקפות אתכם? הסרת יבלות ברגע, עם התרופה נגד יבלות מספר אחת!
הבנתם את העיקרון?
טקסט לאתר
כעת, כשהכותרת שלנו תואמת גוגל, נמשיך הלאה אל גוף הטקסט ונלמד איך לכתוב טקסט רווי מילות מפתח.
מטרתנו היא לשלב בתוך הטקסט את מילות המפתח: "יבלת", "יבלות" ו- "הסרת יבלות", בצפיפות סבירה, שתשמור על הזרימה הטבעית של הטקסט. רגע, רגע, וזה עוד לא הכל - עלינו להצליח ולכתוב טקסט מושך, קריא ומעל לכל - אפקטיבי.
אז קדימה, לעבודה!
להזכירכם, זו הכותרת שלנו מאתמול: יבלות - הסרת יבלות בקלות ובמהירות!
וכעת לגוף הטקסט:
יבלות יבלות יבלות, אל -יבלת, הסרת יבלות עם, אל- יבלת מסיר יבלות, יבלות מציקות? נסו את אל יבלת מסיר יבלות. ניסיתם הסרת יבלות והתאכזבתם? אל יבלת וחסל...zzz
נו מה אתם אומרים? מייגע משהו, לא? אהה...
אז בואו ננסה שוב:
יבלות - הסרת יבלות בקלות ובמהירות! יבלות, יבלות, ו...עוד יבלות. יבלות שמנמנות, יבלות עגלגלות, יבלות משונות, עם ובלי שערות. מה עושים? ב'אל יבלת' משתמשים! 'אל-יבלת' - הסרת יבלות בשיטה כה יסודית, עד שגם יבלות עקשניות נכנעות! 'אל-יבלת' - תמגר יבלות מגופכם במהירות הבזק! כי רק שימוש יומיומי ב'אל-יבלת' מבטיח לכם הסרת יבלות מוחלטת ועור חלק וללא יבלות. מחקרי יבלות מוכיחים, כי הסרת יבלות עם "אל-יבלת" בשימוש יומיומי, שיפר ללא הכר את מצבם של חולי יבלות כרוניים, שחיפשו אחר הסרת יבלות בקלות, בלה בלה בלה..."
נו, שויין. ככה ממשיכים בערך 200-300 מילה. (מה חשבתם? שחייו של קופירייטר סוגים בשושנים?).
עשרת הדברות לכתיבה מכוונת גוגל:
1. ביטויי מפתח: בחרו 2-3 ביטויי מפתח לכל עמוד וקדמו אותם. ניסיון להשתמש ביותר מילות מפתח, ישיג את ההיפך.
2. מילות מפתח בכותרת: הכניסו את מילות המפתח כבר בתחילת הכותרת של הטקסט.
3. מילות מפתח בטקסט: השתדלו שביטויי המפתח יהיו כמה שיותר קרובים לתחילת הפיסקה והמשפט.
4. הבלטה: הבליטו או השמינו את מילות המפתח בתוך הטקסט.
5. פיזור: פזרו את מילות המפתח לכל אורך הטקסט.
6. היקף הטקסט: כתבו דף תוכן בן 200 - 300 מילים.
7. כותרות משנה: שבצו כותרות משנה בתוכן.
8. אותיות יחס: השתדלו להשתמש במילות המפתח כפי שהן, ללא אותיות היחס: ל,ב,ש,מ,ה.
9. צפיפות: דאגו כי צפיפות ביטויי המפתח תנוע בין 3% ל-7%. מעל לזה, הטקסט ייראה מלאכותי ולא אמין.
10. ביטוי מפתח בן שתי מילים: השתדלו להשתמש בו בשלמותו ואל תפרידו את המילים (למרות שגם מילים מופרדות מקודמות).
עצת הכסף: השתדלו להגיש את המידע בדרך שתגרום לגולשים לפנות אליכם מייד בסיום הקריאה. בהצלחה!
ימימה ביסמוט, קופירייטרית המילה האחרונה,
אתר http://www.hamila.biz
הרשם לעלון כדי לקבל עדכונים על הטיפול בהפרעת קשב ADHD:
הרשם ל"קשבים" כדי לקבל עדכונים לאנשי טיפול, חינוך ואימון:
03.10.2018