אביגיל פדר פורטנוי


שמי אביגיל פדר פורטנוי, אם לשלושה מאותגרת קשב:) מאמנת בגישה משולבת מבוגרים ומתבגרים עם הפרעת קשב ומאמנת הורים עם התמחות בהורות לילדים ונוער מאותגרי קשב.

בנוסף, מעבירה סדנאות, הנחיית קבוצות והדרכה להורים, צוותי הוראה וטיפול בתחום הפרעות קשב והתנהגות.

 

התפיסה הטיפולית/אימונית שלי:

הפרעת קשב כידוע אינה "הפרעת בית ספר" היא מגלמת בתוכה חווית חיים קיומית ייחודית ומשליכה על תחומי חיים שונים כמו ניהול זמן, ארגון, למידה, קריירה, ויסות רגשי, ניהול מערכות יחסים וקבלת החלטות. 

העדר טיפול בהפרעת קשב פוגע באיכות החיים ומקשה על הצבה והשגה של יעדים אישיים, "הוצאה לאור" של יכולות ייחודיות ומימוש הפוטנציאל האישי.

בעיני, אימון להפרעת קשב הוא תהליך התפתחות מרתק ומעשיר מבחינה קוגנטיבית, רגשית והתנהגותית. אני רואה בבני אדם יצירות אומנות מרתקות ובאימון להפרעת קשב שליחות שמטרתה לסייע למתאמן למצוא את הדרך שלו לצאת ולהוציא לאור את יחודיותו ויכולותיו באופן הטוב ביותר.

"הפרעת קשב היא לא תירוץ לא לעשות, היא סיבה אמיתית לעשות דברים בצורה אחרת" (פרופ' ראסל בארקלי)

 

בתהליך האימוני נפעל יחד בשלושה רבדים: 

ראשון, סדר ראשוני בכאוס, הבנה - בשלב זה עורך המתאמן היכרות מחודשת עם עצמו תוך הבנה של נקודות התורפה והדרך בה הפרעת הקשב באה לידי ביטוי בחייו. בשלב זה הדגש הוא על סדר פנימי והבנת "מנגנון ההפעלה" של המתאמן כך שבמהלכו ירגיש  המתאמן כי הוא מובן יותר לעצמו

שני, רובד של משמעות ואמונות - בשלב זה נבין יחד מהי הדרך בה המתאמן תופס את עצמו ואת האתגרים שמזמנת לו הפרעת הקשב הייחודית שלו.  ואיך משפיעה תפיסה זו על הדרך בה הוא מנהל את עצמו עם ההפרעה, בשלב זה הפוקוס הוא על הדימוי והערך העצמי של המתאמן תוך הרחבת שדה הראיה והעמקה של תודעת הבחירה. 

שלישי, רובד פרקטי התנהגותי - בשלב זה יכיר המתאמן ויבחר אסטרטגיות פעולה מעשיות שיסייעו לו בניהול יעיל בתחומי החיים השונים. ובמהלכו יגלה עד כמה הפתרונות המעשיים היעילים ביותר הם דווקא אלה שהוא מוצא וממציא בעצמו מתוך מודעות עצמית והבנה לעומק שלו עם הפרעת הקשב שלו.

 

אימון הורים - הורים שעוברים תהליך אימון הורי מעשירים את ארגז הכלים שלהם בבואם לסייע לילדם בדרכו להפוך להיות מבוגר מובן לעצמו, בעל מיקוד שליטה פנימי בטוח בעצמו ומכיר ביכולותיו. 

במסגרת אימון הורים לילדים ונוער עם הפרעת קשב מכירים ההורים לעומק את הפרעת הקשב הספציפית של הילד ולומדים כיצד לסייע ולהדריך אותו בתחומי החיים בהם הוא מאותגר תוך דגש על העמקת ושיפור מערכת היחסים וחיזוק הסמכות ההורית.