עלון קשב ADHD
שלום רב,
קיבלתי דיוור עם מאמר מסקרן שקורא לחשיבה מחוץ לקופסה בתחום הלמידה. המאמר מציע לגייר דרכי למידה שונות אל התחום שאנו רוצים ללמד, ומציג דוגמאות פוקחות עיניים למטפלים, מדריכים ומורים. אני מקוה שהוא יפתח את הקופסה ויאיר דרכים מקוריות גם בתחום מומחיותך.
הנה התקציר:
איך לייצר תחושת פרסונליזציה בלמידה?
שלומי פרין-בירן
האם אתם יודעים לסמס הודעה עם 140 תווים בלבד?
מפעילים מגבר, די וי די וטלויזיה משלט אחד?
מצליחים לנווט בעזרת מפות, שלטים ותמרורים?
יודעים להצביע בעזרת הטלפון הסלולארי?
כדאי לבחון תהליכי למידה שהוכיחו את עצמם בעולמו של התלמיד,
ולהתאים אותם לתחומי הדעת שאנו מבקשים ללמד.
קבלו דוגמאות לשיטות שאינן כתובות בספרי ההדרכה שלכם:
א. איך ללמד תינוקות לישון?
שיטת 'איזי' (בספר 'הלוחשת לתינוקות') מבוססת על השלבים הבאים:
- האכל את התינוק, כלומר, ספק את צרכיו הבסיסיים כדי שיירגע לקראת השינה (הלמידה).
- הפעל את התינוק, כלומר, צור אצלו את הצורך בשינה (למידה).
- השכב את התינוק לישון, כלומר, עבור לתכל'ס, שינה (למידה).
ב. לימוד יציאת מצריים:
ההגדה של פסח מציעה שימוש בראשי תיבות כדרך לזכירת המכות, שירים להפסקות מתודיות, ייצוג ציורי של קהל היעד באמצעות ארבעת הבנים ובסוף מבחן. ויש גם הכנה לפני השיעור: יום לפני כן, האב (המדריך) והבן (הלומד) אוספים את החמץ.
ג. לומדים להשתמש בפייסבוק:
לא קראנו ספרי הדרכה, אבל שמענו שאפשר להעלות תמונות וסיפרו לנו שאפשר לגדל חווה וירטואלית. ניסינו וטעינו, חיפשנו, שאלנו וקיבלנו טיפים מחברים עד שהצלחנו ליצור מקום משלנו בפייסבוק.
סיכום:
פיצוח תהליך למידה כרוך בהגדרת תוכן המידע המיועד ובבדיקת נסיונו הלימודי של הלומד, לאו דווקא במסגרות ממוסדות. התוצאה תאפשר ליצור למידה מותאמת אישית עבור הלומד שלנו.
למאמר המלא:
http://www.e-learning.co.il/home/NL2/NLArticle_13.html
שלומי פרין-בירן הוא מפתח תוצרי למידה בחברה המספקת שרותי למידה אפקטיבית בארגונים, elearning .
תודה על קריאת עלון קשב ADHD.
אני מזמינה אותך לחכות ביחד לעלון הבא.
בברכה,
זיוה דינה - קשב ADHD
יעוץ להפרעת קשב
דיוורי חינוך, אימון וטיפול
לקהלי יעד גדולים במיוחד
adhdindex.co.il
הרשם לעלון כדי לקבל עדכונים על הטיפול בהפרעת קשב ADHD:
הרשם ל"קשבים" כדי לקבל עדכונים לאנשי טיפול, חינוך ואימון:
20.02.2016