מאמר


סופרמרקט ושמו ADHD - מכתב לרופאים

סופרמרקט ושמו ADHD

אילו אפשרויות עומדות בפני אדם המראה תסמינים של הפרעת קשב ורכוז ADHD?

הוא נכנס בלב הולם לסופרמרקט ששמו ADHD, לוקח את עגלת הקניות ומתחיל לסקור את המוצרים על המדפים.

אם הוא למד מעט את הנושא, הוא יודע שקודם כל צריך לגשת למדף האבחונים הקליניים. שם הוא מוצא מוצרים שמחירים החל מחינם , והמשך ב-500, 1000, 1500, 2000 ו-2500 ₪. חינם הוא מחירו של אבחון דרך רופא בקופה, אחר כך יש אבחון הכולל פגישה קלינית אחת, ואחריו אבחון של  פגישה ובדיקת CPT כלשהי, ואחר כך יש חבילות שונות שהגדולה שבהן כוללת בדיקה קלינית, ראיונות, שאלונים ובדיקת CPT.

אם הלקוח שלנו אימפולסיבי מאוד, הוא עלול להשאיר את עגלת הקניות במחלקת האבחונים ולהסתלק, או, להיפך, לקנות את החבילה היקרה ביותר. אם הלקוח שלנו מסוגל לרסן את עצמו, הוא יספור את הכסף בארנקו ויתחיל לשבור את הראש.  

כאן עומדים אתם, רופאי ילדים, נוירולוגים ופסיכיאטרים, המחויבים לאבחון וטיפול ב-ADHD. אתם יועצי המכירות בסופרמרקט ה-ADHD, ותפקידכם לפתוח ללקוח את הדלת לעולם המופלא של  ה-ADHDהפרטי שלו. אני קוראת לכם להסביר לו מהם היתרונות והחסרונות של כל מוצר אבחוני ומוצר טיפולי, לעזור לו להרכיב רשימת קניות מודולרית, ולבסוף ללוות אותו לקופה עם עגלת קניות המותאמת ליכולתו הכלכלית.

כל רופא כאן מתנהל באופן שונה. בקצה האחד ניצב הרופא העוסק באבחון מדוקדק, בהוראה ובמחקר אקדמיים. בקצה השני ניצב הרופא העוסק באבחון, בריכוז מקרה ובמתן סל טיפולים פארא-רפואיים מגוון ומותאם אישית. בקשת שבין שני קצוות אלה ניצב כל אחד מכם ומספק את האבחון והטיפול אשר הוא בחר להתמחות בהם. בעולם הזה של מטפלים ב-ADHD, יש מקום לכולכם, כי קיימים עדיין אנשים רבים אשר אינם מודעים לתסמונת בכלל ולתסמונת שלהם בפרט, אשר לא פנו לאבחון ולא פנו לטפל בעצמם, ואשר גרים במקומות שונים ומרוחקים זה מזה. 

אבחון וטיפול ב-ADHD, הלקות הנוגעת לכ-10% מן האוכלוסייה, הם מוצרים הכרחיים לעני ולעשיר. אתם, הרופאים, מחויבים למטופלים שלכם, למקצועיות שלכם, ולפרנסה שלכם. ניווט הוגן של הלקוח יאפשר לו לדעת שיש גם בעיות אחרות המתחזות להפרעת קשב, יאפשר לו לדעת שיש מספר כלי אבחון, לדעת שיש מגוון גדול של טיפולים, לדעת במה יכול לעזור כל טיפול ובמה איננו יכול לעזור לו, ולדעת מהו סדר העדיפויות של הטיפולים במקרה הפרטי שלו. 

לאחר האבחון הקליני, מושקעים כל זמנו ומרצו של הלקוח בטיפול בעצמו. ניווט הוגן שלו מייד בסוף האבחון יאפשר את הפצת המודעות להפרעת הקשב, יגרום לרכישת אמון במומחים  השונים להפרעת קשב,  ויקרב את הציבור הנזקק אל בעלי המקצוע הראויים לטפל בו בכל תחום ותחום, כדי להשיג שיפור ממשי בתיפקודו והגשמת הפוטנציאל האישי שלו. 

רופאים יקרים, אתם המפתח לטיפול יעיל בהפרעת הקשב של לקוחותיכם, המטופלים! 

 
                                                                                                        בברכה,

                                                                                                            זיוה דינה




05.02.2011

קטגוריות של עלונים