הקישור שהסתתר או שקר לבן?
סיפור שלא יאומן
זיוה דינה
הכנתי מסר לדיוור במייל עבור לקוח וערכתי אותו בנוהל הרגיל והזהיר שלי:
לאחר שליחת המסר, התפלאנו להווכח שחלק מן הנמענים לחצו על הקישור הישן. איך אפשר ללחוץ על קישור שכבר נמחק?
שלחנו את המסר בשנית, וליתר בטחון, מחקתי את הקישור החדש והדבקתי במקומו שוב את הקישור החדש.
גם במסר השני, היו נמענים שלחצו על הקישור הישן.
שלחתי שאילתא לתמיכה של 'רב מסר', וקיבלתי תשובה לא מובנת. אחר כך הם התקשרו לוודא שהבנתי את התשובה, והסבירו שוב ושוב עד שהבנתי את ההסבר הלא יאומן:
הקישור הישן הסתתר באיזור הלבן והריק, שהכיל אותו בעבר.
ואכן, כאשר הצבעתי על האיזור הריק, הופעל הקישור הישן.
אמנם המסר עבר "ניקוי פורמטים", אבל לא מחיקת קישורים, אפילו אם הם היו במקום ריק...
רגע, האם זאת הייתה טכניקה זדונית של קידום אתרים?
ואולי שקר לבן?
גוגל, לא התכוונתי להסתבך אתך!
מסקנה: העתקה נקיה של מסמך אינטרנטי מחייבת תחנת ביניים ב"מסמך טקסט/ פנקס רשימות" שלא שומר קישורים.
תודה לתמיכה של "רב מסר" על המחקר ועל ההסבר!
רוצה להכיר עוד הרפתקאות מדיוור מקצועי במייל? הנה הקישור:
http://adhdindex.ravpage.co.il/divurbamail
הרשם לעלון כדי לקבל עדכונים על הטיפול בהפרעת קשב ADHD:
הרשם ל"קשבים" כדי לקבל עדכונים לאנשי טיפול, חינוך ואימון:
26.11.2017